Kinderboekenweek 2018

Jij en ik

Een interactieve theatervoorstelling voor groep 1 t/m 4 met het thema van de Kinderboekenweek 2018 door de amsterdamse jeugdteJAterschool

Boeken via nina@ajts.nl

Er klinkt zacht gesnik uit de bezemkast en gejammer in de gangen. Will Hartepijn kan alleen nog maar huilen. Emmers vol tranen, bergen van zakdoekjes, rood doorlopen ogen. Will is verdrietig en voelt zich ellendig. Er is iets dat ze mist, dat voelt ze in haar hele lijf, maar ze weet niet wat het is.. En zo dwaalt ze door de school, wanhopig op zoek naar… ja, naar wat eigenlijk?

Plotseling is daar Sam. Will en Sam besluiten samen opzoek te gaan naar dat wat ze zo mist. Ze vragen de kinderen mee te denken, te fantaseren en mee te spelen. Zal het ze lukken het ”iets” te vinden?

Een mooie, theatrale zoektocht naar wat vriendschap eigenlijk is 

Deze  interactieve voorstelling wordt gespeeld door twee acteurs (én theaterdocenten) van de amsterdamse jeugdteJAterschool. Aanvankelijk kijken de kinderen naar de voorstelling in het klaslokaal, maar al gauw worden ze meegenomen en betrokken bij het stuk. Ze worden uitgedaagd mee te denken, te fantaseren en natuurlijk te spelen…. 

Publiek:                 maximaal 1 klas per keer = 32 kinderen

Kosten:                 185 euro per voorstelling (u kunt betalen met vouchergelden van ‘17-‘18 of ‘18-‘19)

Duur:                     +/- 50 minuten

Doelgroep:           Groep 1 t/m 4

Wanneer:             1 t/m 19 oktober

Ruimte:                 Leeg speellokaal met bankjes aan de zijkanten. (geen klaslokaal)

Verloop:               De voorstelling begint in het klaslokaal. Al spelende worden de leerlingen meegenomen naar het speellokaal waar het interactieve gedeelte plaatsvindt (de workshop). Na afloop nemen de acteurs de leerlingen weer mee terug naar het eigen lokaal en sluiten daar de voorstelling af.


reacties op onze kinderboekenweekvoorstelling van 2017:

‘Wij hebben allen hebben ontzettend genoten van de voorstelling. Deze was net als vorig jaar super leuk en het is zo heerlijk om te zien hoe de kinderen genieten van het mogen deelnemen aan het verhaal.’ (De Odyssee)

‘Vooral de manier waarop het ging is erg goed bevallen. Gestroomlijnd en een leuke voorstelling. Volgend jaar weer?’ (De Kinkerbuurtschool)

‘Hartelijk bedankt voor de geweldige interactieve theatervoorstelling!! De kinderen en leerkrachten hebben ervan genoten!!’ (Osb de Springstok)

‘De leerlingen en ik hebben erg genoten van de voorstelling. Ook de andere groep 5 vond de voorstelling superleuk.’ (De IJsbreker)

‘Het waren 16 kinderen en het was echt ontzettend leuk! Alle kinderen vonden het erg leuk.’  (The British School of Amsterdam)

Zowel de kinderen als wij, de leerkrachten, hebben erg genoten! Veel succes met de rest van jullie voorstellingen en wellicht tot ziens! (De Willemsparkschool)

‘Het was geweldig! De voorstelling was heel erg leuk!’ (De Witte Olifant)

‘Kees en Mo wilden nu écht eens een eng monster….dat hoefden ze aan onze kleuters vanochtend maar één keer te vragen! Met andere woorden; de theatervoorstelling ‘Ik wil een monster’ was een groot succes met veel interactie en een feest van taal!
Bedankt De amsterdamse jeugdteJAterschool!’ (De Merkelbachschool)